عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی

عکس به عنوان یک عنصر اساسی و مهم در طراحی گرافیک به شمار می رود . در محاورات روزمره و مکالمات افراد غیر حرفه ای ، از عکاسی حرفه ای تبلیغات به عنوان عکاسی صنعتی نام برده می شود . در واقع منظور تهیه عکس از محصولاتی است که در صنایع تولید می شود یا عکسی که از خطوط تولید صنایع تهیه می شود .

عکاسی از هر موضوعی که با فعالیت های شرکتی تولیدی یا خدماتی در ارتباط باشد ، در حیطه عکاسی صنعتی قرار می گیرد . پس میدان عمل عکاسی صنعتی ، بسیار وسیع است ، زیرا تنوع محصول و خدماتی که می تواند درکشور سازنده مصرف و یا به دیگر کشورهای جهان صادر شود ، نیز مطرح خواهد شد . عکاسی صنعتی در برگیرنده تمام کارهایی است که به تولیدکننده کمک می کند تا محصولاتش را تبلیغ کند و بفروشد . وظیفه عکاسی صنعتی هم این است که موضوع از جلوه و نمای بهتری نسبت به موضوع های مشابه برخوردار باشد . عکاسی صنعتی به طور خلاصه مرکز توجهش صنعت است .

عکاسی صنعتی هدفی را دنبال می کند که میل به برقراری ارتباط است . چه بسا که موثرترین عکسهای صنعتی ، عکسهایی ساده و سرراست بوده اند که از تمهیدات عکاسی ، فنون غیر متعارف و جلوه های ویژه در آنها خبری نبوده یا بسیار کم از آنها استفاده شده است ، اما گفتنی است که در بعضی مواقع ، همان تمهیدات جزیی سبب شده است که آن عکسها یک سر و گردن از دیگر عکسها برجسته تر باشند . عکسهای صنعتی خوب ، آنهایی هستند که می توانند ارتباط برقرار کنند ، آنهایی که به اصطلاح با بیننده حرف می زنند . همان عکسهایی که توجه ما را جلب می کنند و در رقابت پیروز می شوند . عکاس حرفه ای صنعتی هرگز این عامل کلیدی را از نظر دورنمی دارد .

تصاویر تبلیغاتی ممکن است در بیلبورد ها و مجلات ، پوسترها و بروشورها استفاده شوند . آنها ممکن است تصورات ساده ای از یک محصول یا یک مدل را نشان دهند ، یا می توانند گرافیک های پیچیده را با هم ترکیب کنند و از آخرین تکنیک های پس تولید (post-production ) استفاده کنند تا نشان دهند که این شرکت پیشگام است .

در هر یک از این سناریوها برنامه ریزی نقش حیاتی دارد .

«
به این سایت امتیاز دهید